pondělí 12. února 2018

Kingdom Come: Deliverance - trnitá cesta k Vykoupení

Když jsem přibližně před 4 lety poprvé zaznamenala informace o hře Kingdom Come: Deliverance, byla jsem nadšená. Hra o české historii, z české dědiny a od Dana Vávry? Toho jsem obdivovala už od chvíle, kdy mi před nějakými 15 lety nevlastní taťka ukázal Mafii. Začala jsem proto pečlivě sledovat každou novinku o vývoji a těšila jsem se čím dál víc. To, jestli bylo na co se těšit, se dozvím během pár hodin a abychom si ukrátili dlouhou chvíli, trochu vám tu vývoj hry shrnu.

www.kingdomcomerpg.com

Když v roce 2009 (těsně před vydáním Mafia 2) opustil Daniel Vávra 2K Czech Studio, rozhodl se spojit své síly s Martinem Klímou (otcem Dračího Doupěte) a o dva roky později spolu, díky soukromému investorovi, založili Warhorse Studios. V roce 2012 ohlásili práci na historickém RPG, ale když ani po téměř dvou letech nesehnali investora, stáli před těžkým rozhodováním - jít od projektu a dělat hry na zakázku nebo rozjet kampaň na Kickstarteru. Naštěstí si vybrali to druhé a v lednu 2014 vypustili Kingdom Come na Kickstarter. Za měsíc vybrali téměř 4x více, než byl původní cíl (Češi přispěli neuvěřitelnými 11%, průměrně 1 800 na osobu) a vývoji tak nestálo v cestě nic jiného než samotné plány tvůrců.

A ty byly opravdu velkolepé. Středověké, nemagické, historicky přesné RPG z husitského období s nelineárním příběhem a reálným soubojovým systémem. Mluvilo se i o velkolepých bitvách, bojích z koňského hřbetu nebo možnostech budování reputace a vztahů mezi postavami. Původní plán vydání - 2015. Koncem roku 2014 vychází první alfa verze hry, která představila obci Samopše a základní fungování hry. Přibližně každé 3 měsíce pak vycházely další updaty obsahující například lockpicking, rozvitější dialogy nebo i další vesnici a lesy. Poslední alfa update přidal vylepšenou grafiku a systém dynamické hudby (a můj noťas přibližně v této době přestal stačit). Začátkem roku 2016 vyšla beta verze, která přinesla nejen větší mapu a sérii questů, ale také spoustu technických problémů. Kvůli tomu se posunulo datum vydání nejprve na 2. polovinu roku 2016 a poté na rok 2017.

Jeho začátkem se začaly natáčet cutscény s herci a datum vydání bylo znovu, tentokrát finálně, posunuto na 13. 2. 2018. Ačkoliv se do hry nedostaly ani velkolepé bitvy, ani psí společník, ani podpora pro Linux a Mac, samotného obsahu bylo přidáno mnohem více než se původně plánovalo. Ať už to nakonec dopadne jakkoliv, tato hra zůstane unikátní svým vývojem. Od reálného, naskenovaného, prostředí českých luhů a hájů po historicky akurátní oblečení, zbraně či způsob boje. Jedna věc mne ale strašně mrzí a tou je chybějící český dabing. Ne, nejsem ufňukánek, co bude pod každou hrou vyhrožovat, že si jí nezahraje, protože tam (bůhů) není čeština. Anglicky umím, takže mi to žíly netrhá, ale sem by se přece tak strašně hodila! Nezbývá než doufat, že třeba s nějakým updatem... snad... Dane?

Jestli Kingdom Come: Deliverance splnilo moje očekávání nebo ne zjistím během dalších pár dní. I kdybych si měla noťas usmažit (nebo zkonfiskovat ten přítelův) tak si to PROSTĚ zahraju. A pak si povíme (jestli tam byly i kadibudky).

Ať žije král!

2 komentáře:

  1. ALL ABORD THE HYPE TRAIN!:D Tohle je pro mě obrovské dilema jestli koupit nebo ne, jako ráda bych podpořila českou hru, ale zase vím, jak jsem v RPG povětšinou mizerná a tak nevím jestli by mě to bavilo. Každopádně jsem hrozně ráda, že hra nakonec vznikla a že je o ní takový zájem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak to nevím, jestli bude úplně pro tebe, alespoň dokud nebudou mody :D Vypadá to jako dost hardcore podle toho co jsem zatím viděla a slyšela :D Ale i kdybych se měla jenom procházet po lesích tak to bude epický (snad). All Aboard The Hype Train! :D

      Vymazat