úterý 9. ledna 2018

Spolubydlící - John Lutz //reupload

Ahoj čtenáři,

dnes vám chci představit knihu, kterou jsem si koupila kvůli těm černým očím na obálce. Ačkoliv nemají s obsahem nic společného, můj instinkt čtenáře nelhal (taky knihy očmucháváte?) a knihu jsem si opravdu užila a zároveň mne trochu postrašila.


Ocitneme se spolu s hlavní hrdinkou, Allison Jonesovou, před domem kde bydlí. Bývalý hotel na Manhattanu, předělaný na byty za přijatelný nájem bez soukromí. Allie je zamilovaná do Sama, který s ní tajně bydlí, pracuje jako počítačová expertka a myslí si že je naprosto spokojená. Na prvních pár stranách se taktéž seznamujeme s dalšími postavami jako je Mayfair, její momentální šéf, který myslí jen na to jak jí ohne přes stůl nebo číšník a zároveň její soused co jí tak trochu šmíruje, Graham Knox.

Jednou v noci se ale všechno takzvaně po... a to ve chvíli, kdy zavolá jakási Lisa a žádá Sama k telefonu. V tu chvíli se Allie sesype svět a Sama vyhodí. Ví, že aby zvládla pokrýt nájem potřebuje spolubydlící. Bohužel to v Cody (budova kde bydlí) chodí tak, že se nikdo nesmí o její spolubydlící dozvědět, jinak by ji vyhodili. Nakonec vybrala z mnoha zájemkyň Hedru, šedou myšku o které doufá, že jí nebude příliš omezovat soukromí. Jejich soužití opravdu vypadá zpočátku ideálně, ale postupem času se Allie začnou dít „zvláštní“ věci – úchylné telefonáty které jsou až moc osobní, poznávají jí cizí lidé a v neposlední řadě se jí ztratí platební karty a řidičák. Ve chvíli kdy Allie zjistí, že Hedra má téměř stejný šatník jako ona sama, začínají být věci ještě divnější. Kam až může zajít obdiv jedné osoby k druhé si ale budete muset přečíst už sami.

Ačkoliv se toho ze začátku v příběhu moc neděje, je velice těžké se odtrhnout. Ve chvíli kdy se příběh rozjede, je to absolutně nemožné. Po přečtení knížky jsem si uvědomila cenu svého soukromí a začala jsem si dávat větší pozor na to, co o sobě kde prozradím.

Rozhodně doporučuji přečíst.


To by bylo zatím vše a zase příště nashle.

2 komentáře:

  1. Jako ty ses nemohla odtrhnout od knížky, tak já se nemohla odtrhnout od tvojí recenze. :D Je vidět, že tě knížka opravdu zaujala. A jsem moc ráda, že jsi jedna z mála co nepíše neskutečně obsáhlé recenze. ( potom už mě to nebaví celé číst :/ )
    Knížka vypadá vážně zajímavě, takže si ji určitě přidám na můj seznam knížek co si chci přečíst. :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju hrozně moc za tvoje komentáře :) Je super, že to někoho baví! Snažím se vystihnout to hlavní, aniž bych spoilovala, to by pak ta knížka ztratila velkou část kouzla :)

      Vymazat