středa 10. ledna 2018

Assassin's Creed: Tajná křížová výprava - Oliver Bowden //reupload

Ahoj čtenáři,

dnes se s vámi podělím o 1. díl knižní série Assassin’s Creed. Jelikož má tato kniha (a další díly v sérii) předlohu ve hrách Assassin’s Creed od francouzské firmy Ubisoft, na konci článku najdete i srovnání knihy se hrou. A nyní se pojďme podívat pod kapuci asasínů do krásného města Masyaf. 



Spolu s vypravěčem Niccolém se přeneseme do časného léta roku 1257. Se svým bratrem Maffem jsou na příkaz Mistra Altaira v pevnosti asasínů v Masyafu. Niccolóvi nevadí, že jsou už nějaký čas na stejném místě, protože ho baví poslouchat Mistrova vyprávění o svém mládí. Jeho bratra ale sezení na zadku nebaví, táhnou ho dálky a dobrodružství a proto mu Niccoló začne vyprávět příběhy, které slyšel od Mistra.


První z příběhů nás přenese o přibližně 70 let dozadu. Píše se rok 1175 a na citadelu v Masyafu táhne armáda sultána Saláha Al'dína. Utáboří se pod citadelou a během toho, co staví obléhací stroje, se strhne v táboře mela, která má za následek odjezd sultána a zastavení obléhání. My, čtenáři, toto pozoruje očima asasínů a díky tomu se i dozvídáme, jakými intrikami a podfuky lze vyhrát válku. Zároveň se dozvídáme něco málo o Mistru Altairovi, který byl tehdy ještě dítě.

*

Opět se na pár okamžiků vracíme k Niccolóvi a jeho bratrovi, kteří se poflakují po ochozu citadely a zároveň nás tím seznamují s okolím a zabezpečením citadely. To první tvoří krásu knihy, to druhé je nesmírně zajímavé. Poté Niccoló začne opět vyprávět a my se spolu s tím vypravíme do doby přibližně 20 let po prvním příběhu, kde se 3 asasíni (jedním z nich je Altair) plíží právě do ruin Šalamounova chrámu v Jeruzalémě. Ten je momentálně obsazen Saláhem Al'dínem.V tomto příběhu se také poprvé setkáváme s odvěkými nepřáteli asasínů, Templáři. Altair, který je nejlepším asasínem v řádu, je taky pořádně arogantní a namyšlenej fracek. Kvůli svojí domýšlivosti kompromituje při úkolu bratrstvo a za to musí pykat smrtí.

To by ale byla krátká knížka... Takže dostane Altair ještě jednu šanci. Musí začít znovu, bude opět novic a je pouze na něm, jestli zvládne získat zpět úctu, kterou do té doby měl. Zvládne si Altair sám získávat informace a prostředky jako správný asasín nebo bude jenom namyšleně remcat?

*

Více vám z jeho dobrodružství neprozradím, místo toho vám ale řeknu, že je radost tu knížku číst. V první řadě stojí perfektní popis asasínských útoků, zbraní, oblečení... Dalším co naprosto miluji, jsou ty scenérie. Já je mám ještě podpořené hrou, ale myslím si že i tímto nepolíbený člověk si je v hlavě vykreslí do nejmenšího detailu.

A teď tedy srovnání se hrou. Některá dobrodružství a úkoly jsou v knize podrobněji popsána. Jsou tam i některá, která se ve hře vůbec neobjeví. Jinak jde spíše o zanedbatelné detaily jako například prsten, který Altair nosí, slouží v knize zároveň jako spouštěč zbraně , ale ve hře je spouštění pomocí pohybu. Nejde o nic důležitého a ve výsledku je tedy kniha spíše přepisem hry, než něčím novým.

Ahoj příště :)

*obrázky ze hry jsou v plném vlastnictví firmy Ubisoft.

4 komentáře:

  1. Tak to je další knížka, která vypadá opravdu zajímavě :o není to něco, co bych běžně četla, ale tvoje recenze mě na ty knížky vždycky hrozně nalákají :D ( chudák moje peněženka ) :/ 100% jsi mě nalákala na Spolubydlící a uvažuji i o Ready player one :D
    Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!! Každopádně se určitě zapoj do Giveawaye, jde sice o jinou dobu i hrdinu, ale hlavní nit, odvěký boj asasínů a templářů, stále trvá :)

      Vymazat
  2. Jé, to je vtipný :-) já mám přesně opačnou herní genealogii :D Zbožňuju příběhy o Geraltovi od Sapkowského a jakmile vyšla hra (teď už třetí v řadě), musela jsem si ji taky "prožít" :D Byla to moje první a asi i jediná počítačová hra, ale zbožňovala jsem jí právě proto, že mě vrátila do toho příběhu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já se právě k celému světu zaklínače dostala až díky hře (právě té třetí) a to mi do ní ještě přítel docela dlouho překecával než sem ho zapla :D ale pak už to šlo rychle :D Díky bohu za dostupný knihy v pdfku :D

      Vymazat